ORZECHOWA GRANOLA

Jak wiecie, preferuję szybkie śniadania. Przez całą szkołę na śniadanie jadłam zwykle płatki kukurydziane z mlekiem, czasami zastepowałam je granolą, która była dla mnie o wiele bardziej atrakcyjna, bo była słodka. No właśnie, w składzie kupnej granoli na jednym z pierwszych miejsc znajduje się nieszczęsny syrop glukozowo-fruktozowy, którego powinniśmy się wystrzegać. Naukowo stwierdzono, że nadmierne spożywanie syropów glukozowo-fruktozowych powoduje wzrost stężenia trójglicerydów we krwi, a więc kwasów tłuszczowych, których nadmiar przyczynia się do rozwoju miażdżycy, choroby niedokrwiennej serca, zawałów, chorób nerek, stłuszczenia wątroby.

Jeśli nie lubicie nudy na talerzu i lubicie urozmaicać sobie posiłki spróbujcie mojej ulubionej wersji domowej granoli. Nie znajdziecie tu białego cukru, gdyż jako substancji słodzącej użyłam miodu z pasieki mojego wujka. Dodajcie jogurtu lub mleka, nasiona, ulubione owoce i pożywny posiłek gotowy! A Wy, co najchętniej jecie na śniadanie?

 

Orzechowa granola

2 szklanki płatków owsianych

pół łyżeczki cynamonu

1/4 łyżeczki soli morskiej

pół szklanki miodu

pół szklanki masła orzechowego 100%

 

Miód i masło orzechowe podgrzej i mieszaj aż do połączenia się składników. Płatki owsiane wymieszaj z solą i cynamonem, dodaj miód i masło i ponownie wymieszaj. Powstałą masę wysyp na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i piecz w temperaturze 170 stopni przez ok. 15 min. do zarumienienia sprawdzając co jakiś czas czy płatki owsiane za bardzo się nie przypiekły. Gotową granolę przechowuj zamkniętym w słoiku lub pudełku na płatki.

Bądź na bieżąco z moimi przepisami i obserwuj mnie na Facebooku i Instagramie :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *